1
ستاد ویژه توسعه فناوری نانو Iran Nanotechnology Innovation Council بستن
  • ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

  • بانک اطلاعات شاخص های فناوری نانو

  • سایت جشنواره فناوری نانو

  • سیستم جامع آموزش فناوری نانو

  • شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو

  • موسسه خدمات فناوری تا بازار

  • کمیته استانداردسازی فناوری نانو

  • پایگاه اشتغال فناوری نانو

  • کمیته نانو فناوری وزارت بهداشت

  • جشنواره برترین ها

  • مجمع بین المللی اقتصاد نانو

  • اکو نانو

  • پایگاه اطلاع رسانی محصولات فناوری نانو ایران

  • شبکه ایمنی نانو

  • همایش ایمنی در نانو

  • گالری چند رسانه ای نانو

  • تجهیزات فناوری نانو

  • صنعت و بازار

  • باشگاه نانو

وبینار مهارت‌های تدوین طرح کسب و کار در حوزه نانو

موضوع : آموزش و ترویج - صنعت و بازار کلمات کلیدی : وبینار نانو تاریخ خبر : 1392/01/31 تعداد بازدید : 3358

وبینار «مهارت‌های تدوین طرح کسب و کار یک صفحه‌ای در حوزه نانو» ویژه کارآفرینان و افرادی که بدنبال راه‌اندازی کسب و کاری در حوزه نانو هستند، برگزار می‌شود.

عنوان وبینار: مهارت‌های تدوین طرح کسب و کار یک صفحه‌ای در حوزه نانو
ارائه کننده: مهدی کنعانی، دانشجوی دکتری و مدرس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و قائم مقام سابق مدیرعامل صندوق تحقیق و توسعه صنایع و ‏معادن
زمان: 10 اردیبهشت 1392 از ساعت ۱۰ الی ۱۰:۴۵ صبح ‏
ثبت نام از طریق پایگاه اینترنتی وبینار


معرفی ‏
طرح کسب و کار یک‌صفحه‌ای، ابزاری است برای پردازش و آماده کردن ایده برای برنامه‌ریزی بیشتر و حتی اجرا. ‏با پاسخ دادن به ده سوال ساده، عملا تصویری کلی از آنچه که با عملیاتی شدن ایده بدان خواهیم رسید و مسیر و ‏ابزارها و برنامه‌های موردنیاز برای آن را خواهیم ساخت. کوتاه و مختصر بودن این برنامه تناسب بالایی با حوزه پر ‏تغییر و نوپای نانو دارد. حتی ایده‌هایی که هنوز آنقدر پخته نشده‌اند که بتوانند در قالب طرح کسب و کار کامل ‏دربیایند، می‌توانند با استفاده از طرح یکصفحه‌ای مسیر حرکت خود را ترسیم کنند. ‏
در این وبینار نقشه فتح قله ایده موردنظرمان را ترسیم خواهیم کرد. چرا که طرح کسب و کار یکصفحه‌ای مثل نقشه ‏راهنمای کوهپیمایی است. ابتدا اوج قله موردنظرمان را مشخص می‌کنیم (چشم انداز) و می‌گوییم که چرا می‌خواهیم آن ‏را فتح کنیم (ماموریت). بعد ایستگاه‌های بین راه را مشخص می‌کنیم (اهداف). بعد روش کوهپیمایی (استراتژی‌ها)، ‏ابزارها، وسایل و مقدار پولی را که باید همراهمان باشد (منابع) و اینکه هزینه سفر از کجا تامین خواهد شد و منبع پول ‏و درآمدها چه خواهد بود (بازاریابی و فروش). در ادامه هم افراد و زمان سفر و چیزهایی مثل این (برنامه‌ها). بعد از ‏همه اینها ریسک‌ها و فرصت‌هایی هم که در طول سفر ممکن است رخ دهد را بررسی می‌کنیم و اینکه در قبال آنها چه ‏باید کنیم. ‏


سرفصل مطالب وبینار(45 دقیقه): ‏
•    مقدمه و اهداف وبینار ‏
•    آشنایی با طرح کسب و کار یکصفحه‌ای و کاربردهای آن ‏
•    مهارت تدوین چشم انداز ‏
•    چگونگی تدوین ماموریت و مزیت رقابتی ایده و تیم ‏
•    تعیین اهداف کمی و قابل پیگیری ‏
•    شناسایی و انتخاب روش‌های رسیدن به اهداف (استراتژی‌ها) ‏
•    چه منابعی مورد نیاز است و از کجا تامین می‌شود؟ ‏
•    برنامه بازاریابی، فروش ‏
•    برنامه‌های عملیاتی و زمان و مسئولین اجرای آنها ‏
•    تحلیل ریسک‌ها و فرصت‌ها ‏
•    جمع‌بندی و معرفی منابع تکمیلی