ثبت‌نام ورود

 

آیین‌نامه حمایت‌های توانمندسازی و خدمات تجاری‌سازی

     تهیه شده در:      گروه توسعه صنعت و بازار      شناسه سند:      ETM01V0
     تاریخ صدور سند:      1402/05/20      تاریخ بازنگری سند:      1403/04/17
     سامانه:      پورتال جامع خدمات کسب‌وکار       رایانامه:      services[at]tmsc.ir
     کارشناس برنامه:      آمنه حبیبی، راحیل ابوالقاسمی      شماره تماس:      021-63103107/3214

متن کامل آیین‌نامه

 

 

۱. مقدمه

ستاد توسعه فناوری‌‏های نانو و میکرو با هدف حمایت از توسعه فناوری، تولید، عرضه و به‏‌کارگیری محصولات نانویی اقدام به تبیین آیین‏‌نامه‌‏ای جامع به‌‏منظور حمایت از تجاری‌‏سازی محصولات فناوری نانو کرده است.
فعالیت‌های مرتبط با توسعه، تولید و عرضه محصول یا خدمات مبتنی بر فناوری‌‏های نوین، تجاری‌‏سازی نامیده می‏‌شود که شامل تمامی فرایندهای مرتبط از جمله راه‌‏اندازی و توسعه کسب‏‌وکار، ارزش‌گذاری فناوری، طراحی صنعتی، دریافت مجوزهای لازم و همچنین خدمات پشتیبانی تخصصی شامل فعالیت‌های مشاوره، آموزش، شرکت در نمایشگاه‌‏ها و ... می‌شود.

  • این حمایت به چه افراد یا گروه‌هایی تعلق می‌گیرد؟

شرکت‌های فعال در حوزه فناوری نانو و دارای تأییدیه نانومقیاس، کارگزاران توسعه فناوری نانو و شرکت‏‌های مورد تأیید کارگروه‏‌های توسعه فناوری و نوآوری و صنعت و بازار ستاد نانو.

  • چه فعالیتی از سوی مشمولان باید صورت گیرد تا از این حمایت بهره‌مند شوند؟

---

  • چه حمایت و یا خدماتی به متقاضیان این حمایت اعطا خواهد شد؟

خدمات مشاوره و آموزش‌های تخصصی بلاعوض (جهت مشاهده جزئیات به متن آیین‌نامه مراجعه نمایید).

 

۲.خدمات مشمول آیین‌نامه

حوزه‌‏های ارائه خدمات توانمندسازی عبارتند از:

  1. مشاوره‏‌های تخصصی کسب‏‌وکار،
  2. آموزش،
  3. راه‌‏اندازی کسب‏‌وکار،
  4. مالکیت معنوی،
  5. ارزش‎گذاری و تبادل فناوری،
  6. تأمین مالی و طرح تجاری،
  7. طراحی صنعتی،
  8. مجوزها، تأییدیه‏‌ها و استانداردها،
  9. توسعه بازار،
  10. نمایشگاه‌ها،
  11. تحقیقات بازار،
  12. حقوقی،
  13. بیمه، مالیات و خدمات مالی و اداری،
  14. عارضه‌یابی.


۳. دامنه کاربرد

شرکت‌های فعال در حوزه فناوری نانو و دارای تأییدیه نانومقیاس، کارگزاران توسعه فناوری نانو و شرکت‏‌های مورد تأیید کارگروه‏‌های توسعه فناوری و نوآوری و صنعت و بازار ستاد نانو می‏‌توانند از مفاد این آیین‏‌نامه بهره‌‏مند شوند.

 

۴شرایط عمومی اعطای حمایت

۱-۴-متقاضی برای دریافت خدمات بلاعوض ابتدا باید درخواست خود را در سامانه www[dot]tmsc[dot]ir یا سامانه www[dot]bizservices[dot]ir ثبت نماید.
هر کدام از حوزه‌‏های مشمول حمایت در آیین‏‌نامه در ادامه به تفضیل شرح داده شده است.

 

1. مشاوره‌‏های تخصصی کسب‌‏وکار

ماده ۱: شرح عنوان

آشنایی با قوانین کار و تجارت، بیمه، ملاحظات مالیاتی، حسابداری، تبعات حقوقی قراردادهای تجاری، اصول تیم‌سازی، مدیریت فناوری، توسعه کسب‏‌وکار، بازاریابی، فروش و ... از جمله نیازهای اولیه شرکت‌ها در مسیر تجاری‌سازی و توسعه فناوری است. لذا آگاهی و مشاوره توسط خبرگان هر حوزه برای بنگاه‌های اقتصادی لازم و ضروری به‌نظر می‌رسد. هم‌چنین درخواست‌های مکرر شرکت‌ها پیرامون معرفی مشاوران آگاه و توانمند، ضرورت این امر را بیشتر می‌کند. در همین راستا مشاوره در حوزه‌های مختلف تجاری‌سازی و کسب‌وکار در قالب پیشخوان مشاوره با حمایت ستاد فناوری نانو ریاست جمهوری به شرکت‌های مورد نظر ارائه می‌گردد.

ماده 2: خدمات تخصصی مشمول این حوزه 

1-2- حمایت از مشاوره در موضوعاتی که برای آن‎ها در بخش 2 خدمت تعریف شده است. 

ماده 3: میزان حمایت

1-3- هر شرکت نانویی می‏تواند سالانه از 25 جلسه مشاوره رایگان تا سقف 10 میلیون تومان استفاده نماید.

 

2. آموزش

ماده ۱: شرح عنوان

آموزش به عنوان پایه‌ای‌ترین نیاز سازمانی و فردی، همواره از جمله خدمات توانمندسازی قابل ارائه به شرکت‌های فعال حوزه فناوری در ستاد نانو به شمار رفته است. در حقیقت با پیاده‌سازی یک سیستم صحیح آموزش، می‌توان سطح توانایی و مهارت‌های شغلی، مدیریتی و کسب‏‌وکار متناسب با نیازهای شغلی افراد را ارتقا داد و زمینه توسعه و توانمندسازی شرکت‌های نانویی را بیش از پیش فراهم ساخت.

ماده 2: میزان حمایت

2-1- هزینه‌های حضور در دوره‏‌های آموزشی مطابق جدول زیر مورد حمایت قرار می‌گیرد:

جدول 1- درصد و سقف حمایت از آموزش

ردیف

نوع حمایت

درصد حمایت

سقف حمایت

1

حمایت سالانه از دوره‌های آموزشی

70%

150 میلیون ریال

 

ماده 3: شرایط دریافت حمایت

3-1- مستندات مورد نیاز برای اخذ این حمایت به شرح زیر است:

شناسنامه و عناوین دوره آموزشی، گواهی حضور، مستندات پرداختی، نامه در سربرگ شرکت حاوی شماره حساب حقیقی/حقوقی شرکت متقاضی یا شرکت کارگزار، شماره شبا، نام بانک، نام و کد شعبه

 

3. راه‏‌اندازی کسب‏‌وکار

ماده ۱: شرح عنوان

ستاد توسعه فناوری‏‌های نانو و میکرو به‌‏منظور حمایت از شرکت‌های مشمول این آیین‌نامه در زمینه راه‌اندازی کسب‏‌وکار و خدمات تأسیس شرکت و در راستای تسهیل و تسریع این خدمات اقدام به ایجاد بسته حمایتی در این زمینه کرده‌است. بدینترتیب تیم‏‌های متقاضی می‌توانند با صرف زمان کمتر و به‏‌صورت یکپارچه از خدمات این بسته بهره‌مند شوند.

ماده 2: خدمات تخصصی مشمول این حوزه و میزان حمایت

2-1- حمایت‌های مالی این آیین‌نامه و الزامات دریافت آن در جدول زیر قابل مشاهده است:

جدول 2- درصد و سقف حمایت از راه‏‌اندازی کسب‏‌وکار

ردیف

عنوان خدمت

مستندات خروجی

درصد حمایت

سقف حمایت

1

تشکیل پرونده مالیاتی

(عملکرد و دریافت کد اقتصادی)

گواهی کد اقتصادی

100%

100 میلیون ریال

2

تشکیل پرونده بیمه تأمین اجتماعی و اخذ کد کارگاهی

Samt.tamin.ir/portal

تصویر صفحه ارسال لیست حق بیمه در سامانه بالا

3

اخذ گواهی ارزش افزوده

گواهی ارزش افزوده شرکت

4

اخذ مفاصاحساب‌های مالیاتی
(برگه قطعی مالیاتی)

برگه تشخیص، برگه قطعی مالیاتی (گواهی ماده 186یا گواهی ماده 135یا آیین نامه ماده 28)

5

اخذ مفاصاحساب بیمه تأمین اجتماعی

برگه مفاصاحساب بیمه تأمین اجتماعی

6

اخذ کارت بازرگانی

تصویر کارت بازرگانی

50 میلیون ریال

 

ماده 3: شرایط دریافت حمایت

3-1- مستندات مورد نیاز برای اخذ این حمایت به شرح زیر است:

فاکتور و مستندات پرداختی، نتایج مکتوب خروجی هر خدمت مطابق جداول بالا، نامه در سربرگ شرکت حاوی شماره حساب حقیقی/حقوقی شرکت متقاضی یا شرکت کارگزار، شماره شبا، نام بانک، نام و کد شعبه.

2-3- تیم‌های فناور برای بهره‌مندی از حمایت‌های جدول شماره 2 باید کل مراحل را با کارگزار مورد تأیید مؤسسه انجام دهند. در صورت تمایل تیم فناور به کار با کارگزاری غیر از کارگزاران مؤسسه، باید صلاحیت کارگزار قبل از شروع کار به تأیید مؤسسه رسیده باشد.

 

4. مالکیت معنوی

ماده ۱: شرح عنوان

حفاظت اثربخش از دارایی‌های ارزشمند فکری علاوه بر هزینه‌های ثبت، پیچیدگی‌های زیادی نیز دارد و مستلزم استفاده درست از دانش‏ این حوزه است. برای نمونه، پتنت‌ها شامل مجموعه‌ عظیمی از اطلاعات فنی هستند که شاید در هیچ منبع دیگری یافت نشود. تحلیل پتنت به شناسایی محصولات جدید و فناوری‌های نوظهور و سیر تغییر و تحول فناوری، پیش‌بینی روند توسعه فناوری در یک حوزه تخصصی، حل مسائل پژوهشی، شناسایی رقبا و همکاران، درک مناسب از حوزه‌های جدید فناوی برای سرمایه‌گذاری تحقیق و توسعه به شرکت‌ها کمک می‌کند. از سوی دیگر علامت تجاری مهمترین دارایی فکری شرکت‌های دانش‌بنیان است که می‌تواند در طول زمان علاوه بر شناخته شدن در بازار برای شرکت ارزش آفرینی کند. طرح صنعتی نیز هرگونه ترکیب خطوط یا رنگ‌ها و هرگونه شکل سه بعدی با خطوط، رنگ‌ها و یا بدون آن، به گونه‌ای که ترکیب یا شکل یک فرآورده صنعتی یا محصولی از صنایع دستی را تغییر دهد، تعریف می‌شود. در واقع طرح صنعتی فقط از شکل ظاهری محصول محافظت می‌کند.

ماده 2: خدمات تخصصی مشمول این حوزه و میزان حمایت

1-2- درصد و سقف حمایت از مالکیت معنوی مطابق جدول زیر می‌باشد:

جدول 3- درصد و سقف حمایت از مالکیت معنوی

ردیف

نوع خدمت

درصد حمایت

سقف حمایت

1

تحلیل پتنت

70%

800 میلیون ریال

3

ثبت علامت خارجی

300 میلیون ریال

4

ثبت طرح صنعتی داخلی

100 میلیون ریال

5

ثبت طرح صنعتی خارجی

500 میلیون ریال

 

ماده 3: شرایط دریافت حمایت

1-3- مستندات مورد نیاز برای اخذ این حمایت به شرح زیر است:

فاکتور رسمی، مستندات پرداختی و گزارش درخواست موردنظر، نامه در سربرگ شرکت حاوی شماره حساب حقیقی/حقوقی شرکت متقاضی یا شرکت کارگزار، شماره شبا، نام بانک، نام و کد شعبه

 

5. قیمت‏‌گذاری سهام و ارزشگذاری دانش فنی

ماده ۱: شرح عنوان

یکی از بخش‌‏های کلیدی و حساس در زمینه فناوری، ارزش‏‌گذاری آن می‌باشد. از آنجا که فناوری جزء دارایی‌های نامشهود است، تبدیل کردن ارزش غیرملموس آن به صورت ملموس و بیان آن به زبان مالی، کار بسیار دشوار و پیچیده‌‏ای است که نیاز به مطالعه، تحقیق و آموزش فراوانی دارد. بنابراین توجه به ارزشگذاری فناوری و کسب‌‏وکارهای نوآورانه، امری مهم و اجتناب‏‌ناپذیر است. در این راستا ارزش‌‏گذاری فناوری و کسب‏‌وکار مورد حمایت قرار می‌گیرد.

ماده 2: خدمات تخصصی مشمول این حوزه و میزان حمایت

1-2- درصد و سقف حمایت از قیمت‏‌گذاری سهام و ارزشگذاری دانش فنی مطابق جدول زیر می‌باشد:

جدول 4- درصد و سقف حمایت از گزارش قیمت‌‏گذاری سهام و ارزشگذاری دانش فنی

ردیف

نوع خدمت

درصد حمایت

سقف حمایت

1

قیمت‏گذاری سهام و ارزش‏گذاری دانش فنی

70%

450 میلیون ریال

 

ماده 3: شرایط دریافت حمایت

1-3- مستندات موردنیاز برای اخذ این حمایت به شرح زیر است:

قرارداد امضاء شده، فاکتور و رسید پرداخت و گزارش پروژه از سوی شرکت متقاضی و تأیید آن توسط مؤسسه جهت دریافت حمایت، نامه اعلام حساب در سربرگ شرکت حاوی شماره حساب حقیقی/حقوقی شرکت متقاضی یا شرکت کارگزار، شماره شبا، نام بانک، نام و کد شعبه.

 

6. تأمین مالی و طرح تجاری

ماده ۱: شرح عنوان

راه‌اندازی یک کسب‌‏وکار جدید نیازمند تهیه یک طرح تجاری جامع است که اموری مانند مدل کسب‏‌وکار، تخصیص منابع، تمرکز بر روی نقاط کلیدی، کسب آمادگی برای برخورد با تهدیدها و بهره‌‏برداری از فرصت‌ها را مورد بررسی قرار دهد. طرح کسب‏‌وکار سندی مکتوب است که با بررسی جوانب مختلف مرتبط با یک کسب‏‌وکار شامل ملزومات فنی و تکنولوژی، شناخت بازار، ارزیابی مالی و اقتصادی، تدوین برنامه‌ها و مدل کسب‏‌وکار،‌ اهداف توسعه‌ای آن کسب‏‌وکار را در یک دوره زمانی مشخص تشریح می‌کند. طرح تجاری در واقع راهنمای مسیر تجاری‌سازی و بیان‌کننده نقاط ضعف و قوت طرح است. 

ماده 2: خدمات تخصصی مشمول این حوزه

2-1- تهیه طرح امکان‏سنجی: هدف از تهیه گزارش‏‌های امکان‏سنجی ارزیابی میزان جذابیت و موفقیت یک طرح از منظر فنی، بازار و در نهایت مالی و اقتصادی است. گزارش امکان‏سنجی سندی مکتوب است که با اهداف مختلف در اختیار ذی‏نفعان پروژه از جمله سرمایه‏‌گذاران فعلی و آتی قرار می‌گیرد.

2-2- تهیه طرح کسب‏‌وکار: طرح کسب‌‏وکار مطالعه جامعی است که علاوه بر بررسی توجیه‌پذیری طرح، به بررسی جوانب مختلف شکل‌گیری و پیاده‌‏سازی آن در کنار تحلیل‌های مدیریتی می‌پردازد.

ماده 3: میزان حمایت

3-1- درصد و سقف حمایت از تأمین مالی و طرح تجاری مطابق جدول زیر می‌باشد:

جدول 5- درصد و سقف حمایت از تأمین مالی و طرح تجاری

ردیف

نوع گزارش

درصد حمایت

سقف حمایت

1

طرح امکان‏سنجی (FS)

70%

350 میلیون ریال

2

طرح کسب‏وکار (BP)

500 میلیون ریال

 

ماده 4: شرایط دریافت حمایت

1-4- مستندات مورد نیاز برای اخذ این حمایت به شرح زیر است:

قرارداد امضاء شده، فاکتور و رسید پرداخت و گزارش پروژه از سوی شرکت متقاضی و تأیید آن توسط مؤسسه برای دریافت حمایت، نامه در سربرگ شرکت حاوی شماره حساب حقیقی/حقوقی شرکت متقاضی یا شرکت کارگزار، شماره شبا، نام بانک، نام و کد شعبه.

 

7. طراحی صنعتی

ماده ۱: شرح عنوان

مقوله طراحی صنعتی و بسته‌بندی با تأثیر در کیفیت، عملکرد، ارگونومی، شکل ظاهری، گرافیک و بسته‌بندی محصولات می‌تواند نقش مهمی در جلب رضایت مصرف‌کنندگان ایفا نماید، از این رو طراحی صنعتی و بسته‌بندی دارای جایگاه مهمی در بازاریابی و توسعه بازار محصولات است.

ماده 2: خدمات تخصصی مشمول این حوزه

2-1- با توجه به تیمهای مورد حمایت این آیین‌نامه خدمات مشمول حمایت به شرح زیر است:

  1. طراحی و ساخت نمونه نمایشی محصولات
  2. طراحی محصول و بسته‌‏بندی

ماده 3: میزان حمایت

1-3- میزان حمایت تشویقی ماده 2 این آیین‌نامه به صورت تجمیعی در نظر گرفته می‌شود و متناسب با کیفیت طراحی صنعتی و امتیاز حاصل از ارزیابی آن (براساس شاخص‏‌های جدول 7)، میزان حمایت ‌مطابق جدول 6 تعیین می‌گردد. همچنین درصد حمایت متناسب با کیفیت خروجی تعیین می‌‏شود.

جدول 6- درصد و سقف حمایت از طراحی صنعتی

ردیف

نوع خدمت

میزان حمایت

سقف حمایت

1

طراحی صنعتی

70%

1،300 میلیون ریال

 

ماده 4: شرایط دریافت حمایت

1-4- مستندات مورد نیاز برای اخذ این حمایت به شرح زیر است:

مستندات مالی (شامل فاکتور، قرارداد و مستندات پرداختی) و مستندات طراحی و ساخت (شامل فایل‌های طراحی و ساخت، تصاویر قبل و بعد و ...)

2-4- اولویت و تناسب خدمات طراحی صنعتی با نیازهای شرکت و محصول باید به تأیید کارشناس و مشاوران مورد وثوق مؤسسه برسد.

جدول 7- شاخصهای ارزیابی حمایت از طراحی صنعتی

ردیف

شاخصهای ارزیابی

1

هماهنگی (هارمونی) فرمی (اجزا با کل پیکره و کل با جزء)

2

هماهنگی (هارمونی) رنگی (اجزا با کل پیکره و کل با جزء)

3

نظم مشخص و قابل درک در اجزای وسیله

4

تعادل اجزا و کل پیکره (تعادل متقارن یا تعادل نامتقارن)

5

برخورداری از تناسب‌های زیبا

6

پرهیز از انواع تضاد یا نتاقض

7

ریتم موزون: پرهیز از تکرار خسته‌کننده و نازیبا

8

پرهیز از انواع آشفتگی‌های بصری

9

ویژگی‌های زیبایی‌شناسانه‌ی روش تولید، مواد، ساخت و مونتاژ

10

گشتالت مناسب (درک کلی فرم، همترازی، همسویی، امتداد بصری، خوانایی)

11

شیوه‌ی حمل، جابه‌جایی و نصب مناسب (مانند دستگیره‌ها)

12

وضعیت پوستچر بدن هنگام استفاده

13

تطبیق کلی و حدودی با ابعاد و زوایای بدن و اندام درگیر

14

دسترس کلی و حدودی آسان و راحت

15

نوع و شکل صفحه نمایش، کلیدها، اهرم‌ها و دستگیره‌ها

16

موقعیت مکانی و چیدمان کلی صفحه نمایش، کلیدها، اهرم‌ها و دستگیره‌ها

17

زوایای مناسب دید نسبت به صفحه نمایش، کلیدها، اهرم‌ها و دستگیره‌ها

18

ابعاد، رنگ، اندازه‌ و ترکیب‌بندی حروف، کلمات، نوشته‌ها و گرافیک‌صنعتی

19

فراهم‌آوری حفاظت مناسب فیزیکی

 

 

8. مجوزها، تأییدیه‏‌ها و استانداردها

8-1- گواهینامه‌های سیستمی

ماده ۱: شرح عنوان

رفتار سیستمی سازمان از ابتدای تأسیس، یکی از الزامات اولیه به‌‏ویژه برای فعالان حوزه کسب‌‏وکارهای پیشرفته مانند نانو می‌باشد. برای همگون‌سازی اصول رفتاری سازمان، استانداردهای بین‏‌المللی مانند ایزو 9001، 14001، 13485 و ... تدوین و منتشر و سازوکارهایی نیز برای نظارت بر کیفیت اجرای این استانداردها در سطح بین‏‌المللی ایجاد شده است. در همین راستا و با هدف ترغیب شرکت‌‏های فناوری نانو به رفتار سیستمی، حمایت از پیاده‌‏سازی الزامات و اخذ گواهینامه‌های سیستمی در دستور کار ستاد نانو قرار گرفته است.

ماده 2: خدمات تخصصی مشمول این حوزه

2-1- گواهینامه‌های اکرودیته (Accredited): کلیه گواهینامه‌های سیستمی مانند ایزو 9001، 13485 و ... که توسط CBهای معتبر بین‌‏المللی و همچنین گواهینامه ایزو 17025 که توسط یک سرویس اعتباربخشی رسمی عضو IAF صادر شده باشد.

2-2- سایر گواهینامه‌های سیستمی: تأییدیه‌های GMP و GLP یا سایر تأییدیه‌های سیستمی معتبر که توسط نهادهای رسمی داخل کشور صادر می‌گردد.

ماده 3: میزان حمایت

3-1- کلیه هزینه‌های مشاوره، پیاده‌‏سازی، آزمون، ممیزی و صدور مجموع گواهینامه‌های ذکر شده در ماده 2 این آیین‌نامه به ازای هر شرکت به صورت بلاعوض قابل پرداخت خواهد بود.

جدول 8- درصد و سقف حمایت از گواهینامه‌های سیستمی

ردیف

نوع خدمت

درصد حمایت

سقف حمایت

1

اخذ گواهینامه‌های سیستمی

70%

600 میلیون ریال

2

تمدید و ممیزی مراقبتی گواهینامه‌های سیستمی

300 میلیون ریال

 

ماده 4: هزینه‌های مشمول حمایت

4-1- هزینه دریافت خدمات مشاوره و پیاده‌سازی توسط شرکت‌های مشاوره

4-2- هزینه‌های ممیزی و صدور گواهینامه توسط مراجع معتبر صدور گواهی

4-3- هزینه‌های انجام آزمون‌های مورد نیاز برای صدور یکی از گواهینامه‌های مشمول این آیین‌نامه

4-4- هزینه‌های ممیز مراقبتی و تمدید گواهینامه توسط مراجع معتبر صدور گواهی

تبصره1- برای دریافت حمایت مربوط به آزمون‌‏های مورد نیاز، الزام استاندارد یا نهاد صادرکننده گواهینامه برای انجام آزمون مورد نظر باید به نحو مقتضی اثبات گردد.

ماده 5: شرایط دریافت حمایت

5-1- برای دریافت مبلغ حمایت ارائه تصویر مستندات زیر الزامی‏ست:

  • قرارداد منعقد شده قانونی بین ارائه‏‌کننده خدمت و شرکت متقاضی (مشاوره و ممیزی)،
  • فاکتور رسمی به ازای هر مرحله پرداخت یا بابت کل پرداخت‌‏ها به نام شرکت متقاضی،
  • مستندات قانونی پرداخت و رسید وجه منطبق با شرایط فاکتور رسمی (واریزها باید از طرف شرکت متقاضی به شخص حقوقی صادر کننده فاکتور انجام شده باشد)،
  • نامه رسمی اعلام شماره حساب و شماره شبای شرکت با امضای مدیرعامل یا مدیرمالی شرکت،
  • گزارش ممیزی مراقبتی.

تبصره 4- هزینه‌های ایاب و ذهاب و اقامت مشاوران و ممیزان مشمول حمایت نخواهد بود. همچنین از زمان اخذ یا تمدید گواهینامه تا زمان ثبت درخواست 6 ماه بیشتر نگذشته باشد.

8-2- گواهینامه‌های محصولی ملی و بین‌‏المللی

ماده ۱: شرح عنوان

اثبات کارایی، ایمنی و کیفیت یک محصول و امکان مقایسه ویژگی‌های آن با مشخصات سایر محصولات، یکی از ابزارهای اولیه بازاریابی محصولات فناورانه و پیشرفته است. علاوه بر این برای توسعه بازار داخلی و دستیابی به بازارهای بین‌المللی، لازم است برخی تأییدیه‌ها و گواهینامه‌هایی که توسط نهادها، کشورها یا مناطق جغرافیایی مختلف تعریف‌شده است اخذ گردد. در همین راستا و با هدف کمک به شرکت‌های فعال در حوزه فناوری نانو برای اثبات ویژگی‌های محصولات نانویی خود برای بازار هدف، حمایت از اخذ انواع تأییدیه‌های الزامی برای این محصولات در دستور کار ستاد توسعه فناوری نانو قرارگرفته است.

ماده 2: تأییدیه‌های مشمول این حوزه

2-1- انواع گواهینامه‌های محصولی معتبر و رایج ملی و بین‌المللی:گواهینامه‌های محصولی رایج که توسط نهادهای معتبر داخلی و بین‌المللی با ذکر جزئیات و شرایط فنی الزامی شده باشند شامل گواهینامه CE، Gost، Reach، CCC، ATEX، FDA و تأییدیه مؤسسات رده‌بندی.

2-2- سایر گواهینامه‌های محصولی خاص و موردی: سایر گواهینامه‌هایی که چندان شناخته‌شده و پر کاربرد نیستند و به‌صورت موردی و در شرایط خاص شرکت‌ها موظف به اخذ آن‌ها شده‌اند. مانند انواع COC ها، انواع Type Test ها و ...

3-2- گواهینامه‌ نانومقیاس صادره از سوی ستاد توسعه فناوری نانو که شامل گواهی نانومقیاس، نانومقیاس آزمایشی یا گواهی ارجاع به سازمان غذا و دارو نیز می شود.

تبصره 1- حمایت از گواهینامه‌های محصولی خاص و موردی از مراجع معتبر تنها در صورتی قابل حمایت است که نیاز شرکت به آن توسط پشتیبان ایشان در ستاد توسعه فناوری نانو تأییدشده باشد.

ماده 3: میزان حمایت

3-1- کلیه هزینه‌های مشاوره، آزمون، ممیزی و صدور گواهینامه‌های ذکر شده در ماده 2 مشمول حمایت‌های ستاد توسعه فناوری نانو است. شرکت‌های متقاضی می‌توانند از روش‌های ذکر شده در جدول زیر برای دریافت حمایت مربوطه استفاده نمایند.

 

جدول 9- درصد و سقف حمایت از گواهینامه‌های محصولی ملی و بین‏‌المللی

ردیف

نوع خدمت

درصد حمایت

سقف حمایت

1

اخذ گواهینامه‌های محصولی بین‏المللی

70%

1،500 میلیون ریال

2

اخذ گواهینامه‌های محصولی ملی

500 میلیون ریال

3

تمدید و ممیزی مراقبتی گواهینامه‌های محصولی بین‌المللی

750 میلیون ریال

4

اخذ گواهینامه نانومقیاس

هزینه‌ بازرسی

 

تبصره 1- مبلغ حمایت پس از صدور گواهینامه و اعتبارسنجی آن به شرکت متقاضی پرداخت خواهد شد. همچنین در هنگام درخواست نباید از زمان اخذ یا تمدید گواهینامه 6 ماه بیشتر نگذشته باشد.

ماده 4: هزینه‌های مشمول حمایت

4-1- هزینه‌های مشاوره جهت شناسایی الزامات و آماده‌سازی مستندات برای تأییدیه‌های خود اظهاری

4-2- هزینه‌های ممیزی و صدور گواهینامه‌های معتبر و قابل‌ردیابی محصولی توسط مراجع ذیصلاح قانونی

4-3- هزینه‌های ممیزی مراقبتی و تمدید اعتبار گواهینامه‌های معتبر و قابل‌ردیابی محصولی توسط مراجع ذیصلاح قانونی

4-4- هزینه‌های انجام آزمون‌های موردنیاز برای صدور یکی از گواهینامه‌های مشمول این آیین‌نامه در صورتی که منجر به اخذ گواهینامه گردد، قابل پرداخت است.

4-5- هزینه‌های آزمون‌های موردنیاز برای اثبات ایمنی و سلامت محصولات متقاضی اخذ پروانه بهداشت

تبصره 1- برای دریافت حمایت مربوط به آزمون‌های موردنیاز، اثبات الزام آن آزمون با استناد به متن استاندارد و مقررات و یا از طریق نامه رسمی نهاد صادرکننده گواهینامه یا وزارت بهداشت باید به نحو مقتضی انجام گردد.

ماده 5: شرایط دریافت حمایت

برای دریافت حمایت مربوط به گواهینامه‌ها، ارائه مستندات زیر الزامی است:

  • قرارداد منعقدشده قانونی بین ارائه‌کننده خدمت و شرکت متقاضی (قراردادهای ارزی به زبان انگلیسی)
  • فاکتور رسمی به ازای هر مرحله پرداخت یا بابت کل پرداخت‌ها به نام شرکت متقاضی (برای قراردادهای ارزی، فاکتور معتبر و قانونی طرف قرارداد خارجی)
  • مستندات قانونی پرداخت و رسید وجه منطبق با شرایط فاکتور (واریزها باید از طرف شرکت متقاضی یا نماینده قانونی وی، به شخص حقوقی صادرکننده فاکتور انجام‌شده باشد.)
  • مستندات مربوط به خرید ارز (فاکتور خرید صرافی، بانک و ...) یا رسید پرداخت مربوط به ارز خریداری‌شده برای قراردادهای خارجی
  • تصویر اصل گواهینامه یا پروانه صادرشده
  • گزارش ممیزی مراقبتی
  • نامه رسمی اعلام شماره‌حساب و شماره شبای شرکت با امضای مدیرعامل یا مدیر مالی شرکت متقاضی

 

9. توسعه بازار

9-1- تدوین و اجرای برنامه بازاریابی

ماده ۱: شرح عنوان

بازاریابی و توسعه بازار یکی از مهم‏‌ترین بخش‏‌های تأثیرگذار در موفقیت کسب‌‏وکارهای دانش‏‌بنیان و فناوری محور است. درحالی‏که این موضوع کمتر مورد توجه فناوران و صاحبان شرکت‌‏های فناوری‏‌های نوین از جمله فناوری نانو قرار گرفته است و عموماً شرکت‏‌ها در این بخش دچار چالش و ضعف هستند. لذا با توجه به ضرورت توسعه بازار و افزایش سطح فروش محصولات نانویی، ستاد نانو برای حمایت از تدوین و اجرای برنامه بازاریابی این بخش از آیین‏‌نامه را تدوین نموده است.

ماده 2: خدمات تخصصی مشمول این حوزه

2-1- حمایت از تدوین و اجرای برنامه بازاریابی شرکت‌‏ها که شامل تجزیه‏‌وتحلیل وضعیت موجود شرکت، برنامه‏‌ریزی بازاریابی، پیشنهادات و استراتژی‌های فروش، دریافت بازخورد و خدمات پس از فروش و ... است.

ماده 3: میزان حمایت

3-1- این حمایت پس از ارزیابی مطابق جدول زیر ارائه می‌گردد:

جدول 10- درصد و سقف حمایت از تدوین و اجرای برنامه بازاریابی

ردیف

نوع خدمت

درصد حمایت

سقف حمایت

1

تدوین و اجرای برنامه بازاریابی

70%

500 میلیون ریال

 

ماده 4: شرایط دریافت حمایت

1-4- مستندات مورد نیاز برای اخذ این حمایت به شرح زیر است:

پروپوزال انجام پروژه، قرارداد امضاء شده، مستندات مالی و گزارش پروژه از سوی شرکت متقاضی و تأیید آن توسط مؤسسه برای دریافت حمایت، نامه در سربرگ شرکت حاوی شماره حساب حقیقی/حقوقی شرکت متقاضی یا شرکت کارگزار، شماره شبا، نام بانک، نام و کد شعبه.

 

9-2- تبلیغات و اطلاع‏‌رسانی

ماده ۱: شرح عنوان

یکی از راه‌های معرفی شرکت، محصولات و خدمات به مشتریان، تولید و انتشار محتوای تبلیغاتی، دیجیتال مارکتینگ و راه‏‌اندازی صفحه لینکدین و تولید محتوا در آن می‌باشد. انتخاب روشی بهینه به‌منظور دستیابی به حداکثر خروجی با صرف حداقل هزینه و زمان در استفاده از ابزارهای تبلیغاتی به‏‌روز یکی از اولویت‌های اصلی هر شرکت است و در همین راستا از سوی ستاد نانو حمایت صورت می‏‌گیرد.

ماده 2: خدمات تخصصی مشمول این حوزه

2-1- دیجیتال مارکتینگ، تولید و انتشار محتوای تبلیغاتی و راه‌‏اندازی صفحه لینکداین و تولید محتوا در آن

ماده 3: میزان حمایت

3-1- حمایت از ابزارهای تبلیغاتی موردنیاز شرکت‌ها، پس از ارزیابی مطابق جداول زیر ارائه می‌گردد. همچنین درصد حمایت متناسب با کیفیت خروجی تعیین می شود.

جدول 11- درصد و سقف حمایت از توسعه بازار

ردیف

عنوان خدمت

خدمات موردحمایت

درصد حمایت

سقف حمایت

1

دیجیتال مارکتینگ

تدوین استراتژی و برنامه‌‏ریزی بازاریابی دیجیتال - سئو تکنیکال و بهینه‌‏سازی وب‏‌سایت - سئو و تولید محتوا - انتشار محتوا برای بازاریابی در شبکه‏‌های اجتماعی

70%

500 میلیون ریال

2

تولید و انتشار محتوای تبلیغاتی

طراحی و چاپ کاتالوگ، بروشور، ست اداری و عکاسی صنعتی، طراحی لوگو و نشان تجاری، تهیه تیزر تبلیغاتی، موشن گرافیک و انیمیشن تبلیغاتی

3

راه‌‏اندازی صفحه لینکدین و تولید محتوا در آن

راه‌‏اندازی صفحه لینکدین یا تولید محتوای مستمر به زبان انگلیسی (هر ماه حداقل 2 محتوا)

 

*** سقف حمایت ذکر شده در جدول فوق تجمیعی است و حداکثر میزان حمایت برای هر عنوان خدمت 200 میلیون ریال است.

تبصره 1- منظور از بسته خدمات، خدماتی است که پس از ارزیابی وضعیت ابزارهای تبلیغاتی شرکت، توسط مشاور تبلیغاتی پیشنهاد و اقدامات بعدی به‌صورت یکپارچه طراحی و اجرا می‌شود.

تبصره 2- شرکت می‌تواند هریک از خدمات این آیین‌نامه را به‌صورت مجزا درخواست نماید.

تبصره 3- متقاضی مختار است که برای استفاده از خدمات فوق، از کارگزاران خارج از مؤسسه نیز استفاده نماید.

ماده 4: شرایط دریافت حمایت

1-4- مستندات مورد نیاز برای اخذ این حمایت به شرح زیر است:

ارائه فاکتور رسمی، تصویر قرارداد امضاءشده، مستندات پرداختی، تصاویر و گزارش خروجی متناسب با هر زیر خدمت، نامه در سربرگ شرکت حاوی شماره حساب شرکت متقاضی یا شرکت کارگزار، شماره شبا، نام بانک، نام و کد شعبه.

 

9-3- واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

ماده ۱: شرح عنوان

فناوری‌های واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR)، یکی از فناوری‏‌های مهم انقلاب صنعتی چهارم محسوب می‏‌شود که هر روز توسعه بیشتری در تمامی جوانب کسب‌‏وکار پیدا می‏‌کند. شرکت‌‏ها با ادغام AR و VR در استراتژی کلی خود می‌‏توانند مزیت‌‏های رقابتی خود را افزایش دهند و استفاده از آن را فقط در بخش فروش محدود نکنند. این فناوری‌ها با اهداف زیر می‏‌توانند مورد استقاده قرار گیرند:

1. فروش و بازاریابی؛ تعامل با مشتری و نمایش محصول: می‏‌توان از فناوری‌های AR و VR برای ایجاد بخش تعاملی در وب‌‏سایت شرکت یا فروشگاه‌‏های مجازی با هدف معرفی بهتر و واقعی‏‌تر محصول یا تجهیز استفاده و تجربه نزدیک به واقعیت را برای خریدار محصولات با فناوری بالا فراهم کرد. هم‏چنین برای معرفی محصول در نمایشگاه‌‏ها می‌‏توان از این فناوری‏‌ها بهره برد.

2. ارتباط با مشتری و خدمات پس از فروش: از فناوری‏‌های نام‏برده شده می‏‌توان در دریافت دستورالعمل‌های راه‌‏اندازی برخط، خدمات پس از فروش و تعمیر تجهیزات که منجر به حل سریع‌‏تر مشکلات و صرفه‏‌جویی در زمان می‏‌شود، استفاده کرد.

3. آموزش و بازی‌‏سازی (گیمفیکیشن): ایجاد بازی‌های واقعیت افزوده با بهره‏‌گیری از AR و VR به‌‏منظور معرفی و یا آموزش تجهیز یا محصول، همچنین آموزش کارمندان یا مشتریان با شبیه‏‌سازی‏‌های سه‌‏بعدی دقیق و بهبود مهارت‏‌ها و کارایی آنها از دیگر کاربردهای این فناوری‏‌هاست.

ماده 2: خدمات تخصصی مشمول این حوزه

1-2- خدمات مشمول حمایت به شرح زیر است:

  1. طراحی و تولید نرم‏‌افزار با هدف بازاریابی و فروش
  2. بازی‏‌های آموزش‌‏محور به‌‏منظور معرفی و یا آموزش تجهیز یا محصول
  3. دستورالعمل‌های راه‌‏اندازی به‏‌صورت برخط، خدمات پس از فروش و تعمیر تجهیزات

ماده 3: میزان حمایت

1-3- درصد و سقف حمایت عارضه‏‌یابی و توسعه کسب‏‌وکار مطابق جدول زیر می‌باشد:

جدول 12- درصد و سقف حمایت واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

ردیف

عنوان خدمت

موضوع خدمت

درصد حمایت

میزان حمایت

1

واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

طراحی و تولید نرم‌‏افزار با هدف بازاریابی و فروش/ بازی‏‌های آموزش محور/ دستورالعمل‌های راه‌‏اندازی به صورت برخط

70%

تا سقف 700 میلیون ریال

 

ماده 4: شرایط دریافت حمایت

1-4- مستندات مورد نیاز برای اخذ این حمایت به شرح زیر است:

قرارداد با کارگزار، فاکتور رسمی، مستندات پرداختی، مستندات موردنیاز برای صحت‏‌سنجی دریافت خدمت و نامه اعلام شماره‌حساب حقیقی/حقوقی شرکت متقاضی یا شرکت کارگزار به همراه شماره شبا، نام بانک، نام و کد شعبه.

تبصره 1- درصورت عدم استفاده از کارگزاران مؤسسه، متقاضی باید رزومه و مشخصات کارگزار جدید را نیز به همراه مستندات ارسال نماید. در صورت تأیید صلاحیت کارگزار معرفی‌شده، شرکت می‌تواند از حمایت‌های ذکرشده در این آیین‌نامه بهره‌مند گردد.

 

10. نمایشگاه‌‏ها

ماده ۱: شرح عنوان

تغییرات روزافزون فناوری، ظهور کالاهای جدید و تنوع آن‌ها، ایجاد فرصت‌های بازاریابی و فروش، شرکت‏ها را ملزم به حضور در نمایشگاه‌‏های داخلی و خارجی می‌نماید. بنابراین ستاد نانو در راستای حمایت از ورود محصولات شرکت‌های نانویی به بازارهای جدید، بخشی از هزینه‌های حضور در نمایشگاه‌های داخل و خارج از کشور را مورد حمایت قرار می‌دهد.

ماده 2: خدمات تخصصی مشمول این حوزه

1-2- حمایت از حضور در نمایشگاه‌های خارجی، شامل هزینه‌های اجاره غرفه، بلیط رفت و برگشت اقتصادی (Economy) کوتاه‏ترین مسیر و هتل (قیمت معمول 4 ستاره در طول مدت روزهای برگزاری نمایشگاه به‌‏اضافه یک روز جهت غرفه‌‏آرایی) برای یک نفر

تبصره 1- هزینه‌های بازدید از نمایشگاه‌های خارجی مشمول این حمایت نمی‌باشد.

تبصره 2- متقاضیان حضور در پاویون‌های نمایشگاهی ستاد نانو مشمول این حمایت نمی‌باشد.

ماده 3: میزان حمایت

1-3- درصد و سقف حمایت حضور در نمایشگاه با توجه به نوع شرکت مطابق جدول زیر می‌باشد:

جدول 13- درصد و سقف حمایت از حضور در نمایشگاه‌‏ها

ردیف

نوع نمایشگاه

درصد حمایت

سقف حمایت

2

نمایشگاه خارجی

70%

حداکثر دو نمایشگاه در سال و هر نمایشگاه  1،000 میلیون ریال– در مجموع 2،000 میلیون ریال

 

تبصره 3- حمایت ذکرشده در این آیین‌‏نامه مختص شرکت‌‏های نانویی غیر دانش‌بنیان است. شرکت‏‌های دانش‏‌بنیان برای دریافت حمایت حضور در نمایشگاه باید از طریق سامانه غزالِ صندوق نوآوری و شکوفایی اقدام به ثبت درخواست کنند.

ماده 4: شرایط دریافت حمایت

1-4- مستندات مورد نیاز برای اخذ این حمایت به شرح زیر است:

فاکتور رسمی اجاره و ساخت غرفه، مستندات پرداختی، گزارش تفصیلی حضور در نمایشگاه براساس قالب تعیین شده.

4-2- شرکت باید زیرساخت‌های اولیه برای حضور در نمایشگاه (شامل وب‌سایت، بروشور و کاتالوگ و..) را داشته باشد.

 

11. تحقیقات بازار

ماده ۱: شرح عنوان

ورود به بازار نیازمند شناخت صحیح از آن بازار، تعیین مخاطبان محصول، تحلیل رفتار مصرف‌کننده، شناخت رقبا، تخمین سهم قابل کسب از بازار هدف و سایر پارامترهای تأثیرگذار می‌باشد که این مهم در گزارش‌های تخصصی تحقیقات بازار گردآوری می‌شود و ستاد نانو نیز از تهیه و تدوین این گزارشها حمایت می‏کند.

ماده 2: انواع گزارش‌های تحقیقات بازار

2-1- گزارش مطالعه فرصت: هدف اصلی از تهیه چنین گزارشاتی انجام مطالعه اولیه بازار و بررسی پتانسیل‌های ورود به بازار با صرف زمان و هزینه پایین می‌باشد. این گزارشات در مقایسه با گزارشات جامع تحقیقات بازار از عمق و دقت پایین‌تری برخوردار هستند اما به عنوان یک راه‌حل سریع جهت پاسخگویی به نیازهای صاحبان کسب‏‌وکارها، طراحی گردیده است.

2-2- گزارش تحقیقات بازار داخلی: این گزارشات با هدفی جامع و به‌‏منظور شناسایی دقیق بازار یک فناوری که عمدتاً دارای کاربردهای متنوع در حوزه مختلف صنعتی است، تدوین می‌گردد. گزارشات جامع تحقیقات بازار در مقایسه با گزارشات مطالعه فرصت، دارای سرفصل‌ها و عمق بیشتری هستند بنابراین زمان و هزینه تهیه آن به مراتب بالاتر خواهد بود که بر مبنای شرح خدمات و روش‌های بدست آوردن اطلاعات قابل تغییر می‌باشد.

2-3- گزارش تحقیقات بازار بین‌الملل: ورود به هریک از بازارهای صادراتی نیازمند دسترسی و تحلیل اطلاعات بروز و مدون از آن بازار است. تهیه گزارشات تحقیقات بازار بین‌المللی یکی از بهترین ابزارهای دستیابی به این اطلاعات و همچنین تدوین برنامه صادراتی است. به همین منظور با هدف ورود محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان به بازارهای صادراتی جدید، بخشی از هزینه‌های تهیه این گزاراشات از طریق کارگزاران خبره این حوزه، به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت می‌شود.

ماده 3: میزان حمایت

1-3- درصد و سقف حمایت گزارش‌‏های تحقیقات بازار با توجه به نوع شرکت مطابق جدول زیر می‌باشد:

جدول 14- درصد و سقف حمایت گزارش‏‌های تحقیقات بازار

ردیف

نوع گزارش

درصد حمایت

سقف حمایت

1

گزارش تحقیقات بازار داخلی

70%

700 میلیون ریال

2

گزارش تحقیقات بازار بین‌الملل

1،000 میلیون ریال

 

ماده 4: شرایط دریافت حمایت

1-4- مستندات مورد نیاز برای اخذ این حمایت به شرح زیر است:

پروپوزال انجام پروژه، قرارداد امضاء شده، مستندات مالی و گزارش پروژه از سوی شرکت متقاضی و تأیید آن توسط مؤسسه برای دریافت حمایت، نامه در سربرگ شرکت حاوی شماره حساب حقیقی/حقوقی شرکت متقاضی یا شرکت کارگزار، شماره شبا، نام بانک، نام و کد شعبه.

2-4- تأمین اطلاعات مرتبط با ابعاد فنی طرح و مورد نیاز جهت انجام پروژه، برعهده شرکت متقاضی می‌باشد.

 

12. حقوقی

ماده ۱: شرح عنوان

با پیشرفت جوامع بشری در تمام حوزه‌ها، علم حقوق نیز دایره وسیع‌‏تری پیدا کرده و درصدد برطرف نمودن نیازهای جوامع است. ارتباط افراد، معامله، مبادله‌ها و موارد نظیر اینها، انسان را به نوشتن وادار ‌می‌کند، نوشته‌ای که عقد یا قرارداد نام می‌گیرد. قوانینی که عقده از کار می‌گشاید به تدریج تصویب و به یاری مردم می‌آید. به‌‏ندرت ‌می‌توان گفت کمتر کسی در داد و ستد ‌می‌توان پیدا نمود که به علم حقوق و امور مربوط به قراردادها نیازی نداشته باشد.

با توجه به این ضرورت، شرکت‌های فناوری نانو می‌توانند به‌‏منظور ویرایش و تدوین قراردادهای حقوقی خود از تسهیلات این ‌شیوه‌نامه استفاده نمایند.

ماده 2: خدمات تخصصی مشمول این حوزه

1-2- در این ‌شیوه‌نامه تدوین یا ویرایش قراردادهای حقوقی مورد حمایت قرار ‌می‌گیرد.

ماده 3: میزان حمایت

1-3- درصد و سقف حمایت تدوین یا ویرایش قراردادهای حقوقی با توجه به نوع شرکت مطابق جدول زیر می‌باشد:

جدول 15- درصد و سقف حمایت تدوین یا ویرایش قراردادهای حقوقی

ردیف

عنوان خدمت

درصد حمایت

سقف حمایت

1

تدوین یا ویرایش قراردادهای حقوقی

100%

حداکثر دو درخواست – در مجموع 150 میلیون ریال

 

ماده 4: شرایط دریافت حمایت

1-4- مستندات مورد نیاز برای اخذ این حمایت به شرح زیر است:

قرارداد نهایی تدوین/ ویرایش‏‌شده، سند پرداختی از سوی شرکت به کارگزار، نامه در سربرگ شرکت حاوی شماره حساب حقیقی/حقوقی شرکت متقاضی یا شرکت کارگزار، شماره شبا، نام بانک، نام و کد شعبه.

 تبصره1-  ستاد نانو هیچ‏گونه مسئولیتی در قبال تبعات بعدی قراردادهای تدوین/ویرایش شده نخواهد داشت.

 

13. بیمه، مالیات و خدمات مالی و اداری

ماده ۱: شرح عنوان

تنظیم دفاتر قانونی، تنظیم تخصصی اظهارنامه مالیاتی، دفاع مالیاتی و نحوه استفاده از معافیتهای مالیاتی، موضوعاتی است که بدون بهره‌مندی از مشاوران تخصصی و حسابداران مجرب امکان‌پذیر نیست. این بخش از آیین‌نامه، نحوه ارائه خدمات حسابداری و همچنین اعطای حمایت به شرکت‌های متقاضی را تشریح می‌نماید.

ماده 2: خدمات تخصصی مشمول این حوزه

1-2- عناوین خدمات قابل ارائه در این آیین‌نامه در جدول 17 آمده است.

تبصره 1- در قبال تبعات و پیامدهای حقوقی ناشی از خدمات و مشاوره‎های ارائه شده توسط کارگزاران این حوزه، هیچ مسئولیتی بر عهده مؤسسه نمی‌باشد.

تبصره 2- متقاضی مختار است که برای استفاده از خدمات فوق، از کارگزاران خارج از مؤسسه نیز استفاده نماید.

ماده 3: میزان حمایت

1-3- درصد و سقف حمایت مالیات و خدمات مالی و اداری با توجه به نوع شرکت مطابق جدول زیر می‌باشد:

جدول 16- درصد و سقف حمایت مالیات و خدمات مالی و اداری

ردیف

عنوان خدمت

خدمات موردحمایت

میزان حمایت

سقف حمایت

1

مالیات و خدمات مالی و اداری

 

تکمیل اظهارنامه‎های مالیاتی؛ تحریر دفاتر قانونی شرکت (شامل دفتر روزنامه و دفتر کل)؛ پاسخگویی به ممیزان سازمان امور مالیاتی؛ تکمیل لیست حق بیمه ماهانه کارکنان؛ تکمیل لیست ماهانه مالیات؛ تکمیل و تنظیم گزارشات فصلی خرید و فروش؛ تنظیم صورت های مالی و قیمت تمام شده محصولات (2 سال اول تأسیس)

70%

 

100 میلیون ریال

2

 خرید نرم‏‌افزار اداری و مالی

خرید نرم‌ا فزار (حسابداری ،اتوماسیون، CRM، ERP، BPMS)

سالانه 200 میلیون ریال

 

ماده 4: شرایط دریافت حمایت

1-4- مستندات مورد نیاز برای اخذ این حمایت به شرح زیر است:

قرارداد حقوقی شرکت با کارگزار، فاکتور رسمی، مستندات پرداختی، مدرکی مبنی بر استفاده از نرم‌افزار، نامه در سربرگ شرکت حاوی شماره حساب حقیقی/حقوقی شرکت متقاضی یا شرکت کارگزار، شماره شبا، نام بانک، نام و کد شعبه.

 

14. عارضه‌‏یابی

ماده ۱: شرح عنوان

هدف از انجام پروژه‌های عارضه‌یابی، بررسی شرایط و وضعیت فعلی واحدهای مختلف سازمان و تعیین عارضه‌های اصلی موجود در نحوه اجرای فعالیت‌ها است. در این بررسی کلیه نقاط ضعف و قوت و فرصت‌ها و تهدیدهای موجود شناسایی و سرانجام، پروژه‌ها و راه‌حل‌های مناسب معرفی می‌شوند. به ‌بیان ‌دیگر هدف از عارضه‌یابی، ایجاد یک فهم مشترک و همه‌جانبه در مورد یک سیستم است تا براساس آن، امکان تصمیم‌گیری در خصوص لزوم ایجاد تغییرات و همچنین موضعی که نیاز به انجام تغییرات دارد، روشن شود.

ماده 2: خدمات تخصصی مشمول این حوزه

1-2- خدمات ارزیابی و تدوین برنامه بهبود مقدماتی و پیشرفته

ماده 3: میزان حمایت

1-3- درصد و سقف حمایت عارضه‌‏یابی و توسعه کسب‌‏وکار مطابق جدول زیر می‌باشد:

جدول 17- درصد و سقف حمایت عارضه‌‏یابی و توسعه کسب‏وکار

ردیف

عنوان خدمت

خدمات موردحمایت

درصد حمایت

میزان حمایت

1

عارضه‌‏یابی و توسعه کسب‏‌وکار

ارزیابی و تدوین برنامه بهبود مقدماتی

100%

تا سقف 300 میلیون ریال

2

ارزیابی و تدوین برنامه بهبود پیشرفته

70%

تا سقف 700 میلیون ریال

 

ماده 4: شرایط دریافت حمایت

1-4- مستندات مورد نیاز برای اخذ این حمایت به شرح زیر است:

قرارداد با کارگزار، فاکتور رسمی، مستندات پرداختی، گزارش عارضه‌یابی و نامه اعلام شماره‌حساب حقیقی/حقوقی شرکت متقاضی یا شرکت کارگزار به همراه شماره شبا، نام بانک، نام و کد شعبه.

تبصره 1- درصورت عدم استفاده از کارگزاران مؤسسه، متقاضی باید رزومه و مشخصات کارگزار جدید را نیز به همراه مستندات ارسال نماید. در صورت تأیید صلاحیت کارگزار معرفی‌شده، شرکت می‌تواند از حمایت‌های ذکرشده در این آیین‌نامه بهره‌مند گردد.

 

پیوست 1: شماره تماس کارشناسان

جدول شماره 18- شماره تماس کارشناسان خدمات توانمندسازی

ردیف

عنوان خدمت

نام کارشناس

تلفن کارشناس

1

مشاوره‌‏های تخصصی کسب‌‏وکار

خانم عقیقی

09057139145

2

راه‏‌اندازی کسب‏‌وکار

آقای فرجی

02163103215

تأمین مالی و طرح تجاری

تدوین برنامه بازاریابی

حقوقی

عارضه‌یابی

تحقیقات بازار

مالیات و خدمات مالی و اداری

3

مالکیت معنوی

آقای اسماعیلی

02163102383

4

مجوزها، تأییدیه‌‏ها و استانداردها

خانم ابوالقاسمی

02163103107

5

تبلیغات و اطلاع‌‏رسانی

خانم دانشجو

02163103212

خرید نرم‌‏افزار اداری و مالی

طراحی صنعتی

6

واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

خانم حبیبی

02163103214

نمایشگاه‌‏ها

تأییدیه نانومقیاس

ارزشگذاری و تبادل فناوری

آموزش

 

 

اشتراک گذاری: 

نظرات کاربران