ثبت‌نام ورود

۱. مبلغ مربوط به هر حمایت بعد از طی چه زمانی به دست محققان خواهد رسید؟

پس از ثبت درخواست‌‌ها توسط متقاضیان، بررسی اولیه مدارک انجام شده و در صورتی که مدارک کامل باشد به صورت معمول یک ماه داوری به طول می‌انجامد و سپس مدارکی که توسط داوران تایید شده است برای طی مراحل تطبیق شماره حساب و نام فرد و همچنین فعال بودن شماره حساب‌ها، به امور مالی ارسال می‌شود. پس از تامین اعتبار، واریزها به ترتیب لیست‌های تاییدی انجام می‌شود. لذا بدلیل متغیر بودن زمان واریزها نمی‌توان بازه مشخصی برای پروسه پرداخت در نظر گرفت.


۲. به طور کلی برای اعطای حمایت های تشویقی، از ابتدای ارسال موارد تا دریافت حمایت و تغییرات وارد شده در صفحه شخصی افراد، چه مراحلی طی می شود؟

ثبت نام اولیه: در مرحله اول کاربر برای ورود به سیستم حمایت تشویقی و ارائه درخواست حمایت تشویقی، به کلمه عبور و نام کاربری نیاز دارند. بعد از ثبت نام اولیه، سیستم به صورت خودکار کلمه عبور و نام کاربری را به ایمیل کاربر ارسال می کند و کاربر با  این کلمه عبور و نام کاربری وارد کارتابل شخصی خود شده و از این طریق درخواست خود را در سیستم ثبت می نماید.
مرحله اول:
•    ثبت درخواست: در این مرحله کاربر هر درخواستی داشته باشد در سیستم ثبت و سیستم به او یک کد پیگیری می دهد که از این طریق می تواند از روند کار خود مطلع گردد.
مرحله دوم:
در این حالت یکی از سه وضعیت زیر برای درخواست مورد نظر پیش خواهد آمد؛
•    مدارک شما کامل و برای داوری ارسال خواهد شد: در این مرحله مدارک بررسی و در صورت کامل بودن این وضعیت برای فرد ثبت خواهد شد که در اولین جلسه داوری مدارک داوری خواهند شد.
•    نقص مدرک: در صورتی که مدارک ارسالی فرد ناقص باشد به ایشان اطلاع داده خواهد شد مانند نداشتن گواهی دفاع از پایان نامه یا نداشتن گواهی نویسنده مسئول توسط نویسنده اول.
•    به دلیل مغایرت با آیین نامه درخواست شما قابل بررسی نیست: این وضعیت برای مواردی مانند اینکه فرد ۲ بار برای یک مدرک درخواست ثبت کند یا به عنوان مثال نویسنده دوم مقاله درخواست ثبت کند. و یا در پایان نامه ها، دو سال از تاریخ دفاع گذشته باشد.

مرحله سوم:
•    رفع نقص توسط کاربر: در این مرحله کاربر مدارک درخواستی را ارسال می‌کند.
•    مدارک شما کامل و برای داوری ارسال خواهد شد:  در این مرحله مدارک بررسی و در صورت کامل بودن این وضعیت برای فرد ثبت خواهد شد که در اولین جلسه داوری مدارک داوری خواهند شد.
•    مدارک شما برای داوری ارسال شد: در این مرحله مدارک برای داور ارسال شده و منتظر نظر کمیته داوری هستند.
مرحله چهارم:
در این مرحله نیز یکی از سه وضعیت زیر برای درخواست شما پیش خواهد آمد؛
•    مدارک توسط داوران تائید شد: در این مرحله داوران ارتباط درخواست را با فناوری نانو تأیید می‌کنند.
•    درخواست مدارک تکمیلی:  در این مرحله مدارک ارسال شده برای داور قانع کننده نبوده و ارتباط کار با فناوری نانو محرز نیست، لذا درخواست مدارک و توضیحات بیشتر جهت داوری مجدد از کاربر می‌شود.
•    مردود: در این مرحله مدارک فرستاده شده توسط کاربر توسط کمیته علمی داوری ستاد مرتبط با حوزه های فناوری نانو تشخیص داده نشده است. 
مرحله پنجم:
•    ارسال مدارک تکمیلی: در این مرحله کاربر مدارک تکمیلی خواسته شده را ارسال می‌کند.
•    بررسی مدارک تکمیلی: در این مرحله مدارک فرستاده شده، مجدد بررسی و داوری خواهد شد که در نهایت نتیجه به کاربر به صورت مردود و یا تأیید اعلام خواهد شد.
•    مبلغ حمایت تشویقی به حساب شما واریز شد: این مرحله آخرین وضعیت یک درخواست بوده که پس از واریز حمایت تشویقی به حساب افراد برای درخواست آنها ثبت خواهد شد.


۳. داوران کمیته علمی، چه افرادی هستند؟

متشکل از چندین زیرگروه تخصصی شامل استادان و صاحبنظران شاخه‌های مختلف فناوری‌نانو است. اعضای کمیته داوری از اعضای هیئت علمی هستند که حداقل ۱۰ مقاله ISI مرتبط با فناوری‌نانو داشته و مورد تایید ستاد باشند. انتخاب این داوران بر اساس آیین‌نامه داخلی ستاد است.


۴. نحوه داوری مدارک حمایت‌های تشویقی چگونه است؟

•    مدارک ارسالی از سوی متقاضیان، با برگزاری جلسات حضوری داوران و یا از طریق سیستم آنلاین بررسی می‌شوند.
•    مدارک حداقل توسط ۲ و حداکثر ۳ نفر بررسی خواهند شد.
•    در این داوری فقط ارتباط مستندات با فناوری نانو طبق تعریف بین‌المللی فناوری نانو (NNI) بررسی خواهد شد.
•    در صورتی که مدارک یک بار مردود اعلام شوند، فرد یکبار حق اعتراض و درخواست بررسی مجدد را دارد.


۵. آیا امکان مراجعه حضوری برای تحویل مدارک وجود دارد؟

تمامی کارها به صورت آنلاین انجام شده و ارسال مدارک نیز از طریق پست یا از طریق سیستم آنلاین صورت می گیرد. لذا امکان مراجعه حضوری وجود ندارد.


۶. پیگیری عدم ورود به سیستم حمایت تشویقی به چه صورت می باشد؟

افرادی که جهت ورود به سیستم حمایت تشویقی مشکلات کلمه عبور و یا نام کاربری دارند، لازم است که اسکن کارت ملی خود را به همراه توضیحات لازم به آدرس ایمیل hrdc@nano.ir ارسال نمایند.


۷. برای دریافت حمایت از مقالات نشریات منتخب، در چه مواقعی نامه تاییدیه نویسندگان مسئول مورد نیاز است؟

زمانی که در یک مقاله تعداد نویسندگان مسئول بیش از یک نفر باشد یا درخواست دهنده نویسنده مسئول نباشد، باید نامه تاییدیه نویسندگان مسئول تهیه شود. این نامه باید طبق فرمت اعلام شده در آیین نامه و با امضای همه نویسندگان مسئول باشد.


۸. تکمیل اطلاعات نویسندگان مقاله در سامانه حمایت تشویقی به چه صورت است؟

در سامانه باید اطلاعات همه نویسندگان ایرانی با مرکز ایرانی به صورت صحیح و کامل تکمیل شود. اطلاعات اصلی شامل: نام و نام خانوادگی (فارسی)، نقش، ملیت (ایرانی)، کد ملی، ایمیل و مرکز اول باید تکمیل شوند. از این اطلاعات برای پرداخت سهم حمایت تشویقی نویسندگان مقاله استفاده می شود.


۹. در صورت اعتراض به داوری متقاضی چگونه باید عمل کند؟

در سامانه حمایت از مقالات نشریات منتخب، متقاضی در صورت اعتراض می تواند از طریق سامانه اعتراض خود را اعلام و پیگیری کند. اما در سامانه حمایت از پایان نامه، متقاضی باید اعتراض خود را با توضیحات کامل و همراه با مدارک و مستندات جدید از طریق ایمیل به نشانی hrdc@nano.ir ارسال و پیگیری نماید. در صورتی که متقاضی مدارک و مستندات جدیدی ارائه نکند، اعتراض وی وارد نخواهد بود.

اشتراک گذاری: 

نظرات کاربران